Er det på stell med praten vår?

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Post Reply
Erik N
Herdighetssone: H1

Er det på stell med praten vår?

Post by Erik N »

Jeg ser med gru på alle aktive roboter som er registrert på praten. Går en inn og sjekker hvor gjestene befinner seg, ser en at de enten driver og registrerer seg, eller "Ser på en medlemsprofil". Det virker langt fra hyggelig, skjerma og intimt, slik jeg husker "praten" fra min mer aktive periode. Jeg skjønner ikke at det ikke går an å låse dem ute? Jeg er med i et anna forum som kalles "Båtplassen". Der er det ingen slike. Dette virker fryktelig amatør-prega, altså!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Martin

Re: Er det på stell med praten vår?

Post by Martin »

Det er dessverre ingen i Hageselskapet som bryr seg Erik.
Du har andre ting å stri med, og har kanskje ikke sett hva som er blitt skrevet om det.

Her er et par tråder, og det er enda flere.

viewtopic.php?f=46&t=32258
viewtopic.php?f=14&t=30660&start=45
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Erik N wrote:Det virker langt fra hyggelig, skjerma og intimt, slik jeg husker "praten" fra min mer aktive periode.
Internettet er ikke "skjerma og intimt". Alt vi skriver på nett blir logget i Shanghai, og en rekke andre steder. Det er greit å være klar over det.
H3/H4 i hyttehagen
Erik N
Herdighetssone: H1

Post by Erik N »

Jeg er jo klar over at vi blir overvåka, og at alt jeg skriver og ytrer er av interesse for de som samler på og selger potensielle kunder. For all del! Men andre steder er i hvertfall det mest groteske skjult, slik at en befinner seg i en innbilt tilstand av intimitet og hygge. Men her er det jo en bøtteballett med 77-år gamle medlemmer med navn som dfgyhew som har bursdag hver dag. Det er ikke slik på andre fora, og de er faktisk forholdsvis privat drivi. Dette forumet drives av en ideell organisasjon, med medlemsavgift, så det er jo utrulig at det skjer!

Jeg er aktiv på Facebook, jeg googler, bruker Microsoft-produkter, bruker Edge og Firefox, så det meste jeg tyter ut blir registrert. Jeg hadde to blogger, men de ble besøkt av 98% spekulanter, så de er passifisert.

Det jeg skriver her får gjerne gå sin seiersgang jorda rundt, er nok ikke mye artig å hente for noen.

Illusjonen av å være i en engere krets, altså at forumet består av Ola, Kari, Martin og Siri, Yngve og Xantippe, hadde det absolutt gått an å bevart. Når altså alle andre fora klarer det.
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
island monkey

Post by island monkey »

Tja, men 'vanlige', mest fredsomme folk som tilfeldigvis er eller bor i utlandet er utestengt, så de har forsøkt å gjøre noe.

Når en ser på RHS sidene - et institut som det burde vært lov til å forvente noe av - så ser det forbausende likt ut:
Screen Shot 2017-01-25 at 14.48.25.png
Screen Shot 2017-01-25 at 14.48.25.png (150.32 KiB) Viewed 1727 times
Veldig få seriøs aktivitet og antakelig mange merkelige medlem.
Det spørs hva som ligger bak. Er hageselskapene redd for hva gratis amatørene skriver, oppfatter de det som konkurranse kanskje? Det skrives vel masse tull på hagefora, men jeg har da fisket frem veldig mange perler fra Hagepraten, og det ligger en skatt av informasjon her inne. Så mye faktisk at jeg ville ikke skyndt meg for å kjøpe et hageblad.
Inger E

Post by Inger E »

Desse bursdagane var vekke ei tid før jul. Eg såg fram til at dei var vekke for godt, men etter nyår kom dei att. Og kor mange medlemmer det er her, er ikkje småtteri! Di lenger tid det tek før ein gjer noko, di lenger tek det å gjere jobben.
Eg var optimist då eg høyrde at ein var sett på opplæring til å rydde opp, men no er eg byrja å tvile att.
Siri K

Post by Siri K »

Jeg tror det er en kode av noe slag. Og jeg tror jeg vet hvem som står bak det.

Hvis det er som jeg tror, er han uendelig mye smartere enn meg. Så å prøve å dechiffrere et budskap han faktisk ønsker å holde hemmelig, det kan jeg glemme. Andre meldinger er jeg ikke interessert i, så jeg gidder ikke å prøve.
H3/H4 i hyttehagen
Inger E

Post by Inger E »

Så var det berre ein bursdag i dag! Gratulerer med dagen!
Siri K

Post by Siri K »

Nå er det nok random. Kanskje det har vært det hele tiden.
H3/H4 i hyttehagen
Inger E

Post by Inger E »

No har det verkeleg ekplodert her. For eit par dagar sidan var det nesten 9000 medlemmer, og no er det over 11000!!!
Dag

Post by Dag »

Men av alle disse tusener av medlemmer, er det bare en håndfull som deltar aktivt.
Har alle gått over på FB eller andre sosiale medier?
Post Reply