Dagens vakreste
-
Re: Dagens vakreste
Det må du lage en ny tråd av Homer, veldig underholdende spørsmål, særlig om vinteren og mye vanskeligere enn en antar ved første lesning. Hva er det i ditt eget fall?
De fleste (meg innkludert) synes det er trivelig med tilbakemeldinger.
Jeg leita fram en sovende tråd om ting som ikke gikk så bra, og "gjenåpner" den igjen.
viewtopic.php?f=39&t=24572
Jeg leita fram en sovende tråd om ting som ikke gikk så bra, og "gjenåpner" den igjen.

viewtopic.php?f=39&t=24572
Ja, nå ser jeg det.
Entusiasmen i innleggene her. Engasjementet, gløden og trua, den betingelsløse basale hagetrua, har lokka meg tilbake til "praten". Etter lange vandringer i andre rom og fora, trur jeg tida er moden for en snarlig återkomst hit. Det får heller være om jeg farer om i villa og fabulerer meg langt utover temaets grunntone. Nei, jeg har ingen "Dagens vakreste". Med mindre en bare er sentimental og betrakter sjølve Hagepraten som den vakreste? Det er grått her og yrer, og i motsetning til andre hageelskere, har jeg bare hage hjemme. Plenty hage der, ja. Her, på hytta har jeg ikke mye å skryte av. Kunne tatt bilde av elva, i yr. Den er vakker støtt. Elver er det. Ikke har jeg tilgang på bildelagrene mine heller, ellers kunne jeg vist et bilde av en Ville de Lyon-blomst som av en eller annen misforståelse stadig står purpurrød på en liane med grønne blader. Eller et par storknebb som ikke fikk med seg de halve kuldegradene, snøen og blæsten. Nei, får nøye meg med å skildre en reise jeg hadde tidligere i høst. Skal finne en egna tråd til det. Hagepratens kompliserte tråd- og temanett sitter stadig ferskt i minnet.
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Dette gjorde meg glad, Erik! Fabuleringane dine er god lesnad.
Eg har ein vakker alpefiol , gamal og god, som har funne på å blomstre att. Men PC er nede grunna arbeid i huset med eg var vekke, og om eg brukar dette brettet mitt, så kjem bileta berre opp ned. Anar ikkje korleis eg skal få det på rett kjøl. Dei kjem rett på Facebook, endå eg gjer det på same måten.
Eg har ein vakker alpefiol , gamal og god, som har funne på å blomstre att. Men PC er nede grunna arbeid i huset med eg var vekke, og om eg brukar dette brettet mitt, så kjem bileta berre opp ned. Anar ikkje korleis eg skal få det på rett kjøl. Dei kjem rett på Facebook, endå eg gjer det på same måten.
Hei, hei, Erik!
Etter at de nydelige islyktene mine smeltet, så våknet disse til liv igjen. Dette blir kanskje en blanding av dagens vakreste og dagens litt komiske - eller hva?
Etter at de nydelige islyktene mine smeltet, så våknet disse til liv igjen. Dette blir kanskje en blanding av dagens vakreste og dagens litt komiske - eller hva?
Nå burde jeg hatt et eller annet vakkert ferdig for dette innlegget.
Men jeg har nettopp kommet til hytta, og vil bare si meg enig med Inger.
Nå ble jeg glad. Fint å se deg igjen Erik.
Men jeg har nettopp kommet til hytta, og vil bare si meg enig med Inger.
Nå ble jeg glad. Fint å se deg igjen Erik.
Frokosten får bare vente når jeg opplever slike stemninger fra stuevinduene.
-
Og kaffen da Dag, glemte du den også? 
Veldig vakkert!

Veldig vakkert!
I dag var det også en praktfull himmel over Mjøsa, men denne gangen vant kaffen 

Nydelig utsikt, nydelig himmel.
Kan du ikke ta med kaffen og en stol bort til vinduet da, Dag 

Aud Berit
Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
Fra frokostbordet mitt på kjøkkenet har jeg den flotteste utsikten man kan tenke seg. For noen år siden fikk jeg en snekker til å sette inn et kjempestort vindu som gikk helt ned til gulvet i stedet for det lille husmorvinduet som hadde stått der. Jeg ville har "ubegrenset" med utsikt når jeg inntok morgenkaffen.
Når naboer ser det nye vinduet, sier de ikke som de fleste ville ha gjort - "skjønner du vil ha bedre utsikt", men her på bygda sier de heller:
"Skal du starte buttikk. eller"?)
Når naboer ser det nye vinduet, sier de ikke som de fleste ville ha gjort - "skjønner du vil ha bedre utsikt", men her på bygda sier de heller:
"Skal du starte buttikk. eller"?)
[quote="Dag" Når naboer ser det nye vinduet, sier de ikke som de fleste ville ha gjort - "skjønner du vil ha bedre utsikt", men her på bygda sier de heller: "Skal du starte buttikk. eller"?)[/quote]
Underforstått: "Skal du sitte på utstilling, eller?". Toten-humor
Underforstått: "Skal du sitte på utstilling, eller?". Toten-humor

Ja, kanskje det, magnolia, - det har jeg ikke tenkt på
For når jeg jobber på kjøkkenet, er jeg virkelig på utstilling.

For når jeg jobber på kjøkkenet, er jeg virkelig på utstilling.