Helstekt hane.

Syltetøy, pai, saft, supper og annet spiselig laget av hagens frukt og grønt.
Morild
Herdighetssone: H7

Re: Helstekt hane.

Post by Morild »

Jeg har aldri hatt høns, har veldig lyst på det da.
Hadde gjess og ender for noen år tilbake, endene la forresten veldig gode egg som var et ypperlig alternativ til hønseegg.

De var også utsatt for rovfugl, alt i fra ravn til ørn smalt i nettet over fuglegården.

Ravnen knertet og spiste ei pekingand på ti minutter, så de skal ikke være lenge ubeskyttet.
fiolina
Herdighetssone: H5

Post by fiolina »

Høns er bare så morsomt å ha. De er livlige, nysgjerrige og det er veldig artig å studere atferden. Jeg trodde aldri jeg skulle bli interessert i høner, men nå ønsker jeg meg bare enda flere raser. :) Enkelt dyrehold, og ingen trenger å dø for at man skal få mat av dem. Mulig jeg blir mer hardhudet etterhvert, for det hadde nok vært en opplevelse å spise frittgående hane. Vi får se.
KirstenHansen
Herdighetssone: H4

Post by KirstenHansen »

Ja, et svært nytt og pent hus som jeg leier, med bare jord i binger og bed, blanke ark altså. Det er bare et steinkast unna der jeg bodde før.
salvia
Herdighetssone: H4

Post by salvia »

Ikke godt å si hvor barsk man kan bli! Jeg kan bekrefte at frittgående hane gjør seg veldig godt i gryta.
Hanegryte med bacon, sopp, løk, hvitløk, timian, persille og litt tomat og rødvin og en god potetmos er et virkelig godt måltid!
Post Reply