Til hvem det måtte angå - agurk

Syltetøy, pai, saft, supper og annet spiselig laget av hagens frukt og grønt.
Post Reply
island monkey

Til hvem det måtte angå - agurk

Post by island monkey »

cucumber glut.jpg
cucumber glut.jpg (71.64 KiB) Viewed 713 times
De fleste årene får jeg alt for mange agurk - bildet er det som er til overs, særlig sent på sesongen. Sylting er vel ikke så verst, men egentlig er det ingen her som spiser betydelige mengder sur og søt agurk. Og så blir det enda mer av alt sukker og eddikk. Biologiske butikken betaler meg 10 pence og selger varene til £1.50, og dessuten er de sure og alt for biologiske.
Men da, råsaft av masse agurk, litt selleri, epler og noe grønnkål er forbausende nydelig. Det høres forferdelig ut, men det er det ikke. Bruk søte epler, mine var Discovery.
cucumber glut2.png
Jeg må vel passe meg for å ikke bli alt for biologisk selv..
salvia
Herdighetssone: H4

Re: Til hvem det måtte angå - agurk

Post by salvia »

Betaler bare 10p for en agurk og selger den for GBP 1,50?? Da synes jeg man trygt kan legge til både gjerrig og grådig på skjellsordlisten.
fiolina
Herdighetssone: H5

Post by fiolina »

Men sånn en nydelig farge da! Mine tre ble brødskivemat, intet rom for eksperimentering. ;)
Aasta

Post by Aasta »

Åhh- takk for tips, det der må prøves! Fant nettop noen forvokste agurker der ute :D
Aasta, Oslo

‹Il faut cultiver son jardin›
matti
Herdighetssone: H3

Post by matti »

Jeg skjærer agurkene i tynne skiver. På samme måte som til agurksalat. I stedet for å legge dem ned fryser æ dem ned i passende porsjoner. Når jeg da trenger agurksalat til fisken, lager æ laken, legger frossen agurk i laken. Da blir agurksalaten som om den har ligget et døgne samme dagen som den blir laget.
Post Reply