Katter som graver i bed
Re: Katter som graver i bed
Høres kjempelurt ut med hønsenetting, for de koser seg godt temmelig nær rosebuskene.
Nær ja , men jeg har aldri sett de har gått i et bed med oppklipte rosekvister. Kvistene må ligge på jorden. Puser er redd for å bli stukket på potene.hildur wrote:Høres kjempelurt ut med hønsenetting, for de koser seg godt temmelig nær rosebuskene.
Hvis vi ikke hadde noen vinter, ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne.
Anne Bradstreet
Anne Bradstreet
-
- Herdighetssone: H4
Appelsinskall er alt som skal til for å holde dem borte. Sitruslukten blokkerer luktesansen deres, noe som er veldig ubehagelig for dem, og katter unngår alt som er ubehagelig. Enkelt, miljøvennlig, billig og effektivt! 

Vi har også problemer med katter som gjør fra seg i bedet, og jeg har prøvd appelsinskall. Det fungerer, men ser ikke pent ut, og må byttes ofte. Jeg tror jeg skal prøve pinner eller tornekvister istedet!
Hvis man har noe småstein å legge mellom plantene, så klarer ikke kattene å grave unnå stein med litt størrelse på.
-
- Herdighetssone: H2
Tornekvister er nok effektivt!lenamor wrote:Vi har også problemer med katter som gjør fra seg i bedet, og jeg har prøvd appelsinskall. Det fungerer, men ser ikke pent ut, og må byttes ofte. Jeg tror jeg skal prøve pinner eller tornekvister istedet!