Finnes det andre planter med så mørke kronblad som svart nyserot mon tru?
Hadde eingong ein kortliva "svart" fiol som og var veldig mørk, men.....
Kanskje er det noko anna enn fargen som tiltrekkjer insekter slik at den er heilt uvesentleg.
Hugsar på ein godvêrsdag i fjor at blomsten krydde av småfluger(ukjende for meg), og eg kjende ei slags emmen lukt.
Nokon som har peiling på kva som er formålet med ein slik farge?
Etter å har googla litt, trur eg jammen at dei er minst like svarte i kronblada.
Men det synes som om alle har eit lyst senter, så sånn sett er det vel ikkje 'heilsvart'. Alcea rosea 'Nigra'
Og nyserota har vel også eit lite gult arr med det same blomsten opnar seg.
Fleire forslag?
Formålet med denne blomsterfargen er vel å gjøre seg pen for hageeieren,
er ikke det noe alle planter bestreber seg på
(I hvertfall gjorde de det før Darwin.)
Sjokoladecosmos er også veldig mørk, nesten svart. Og jeg har noen fioler i år som er så godt som svarte.
Dessuten finnes det jo svarte tulipaner ... hos Bakker
Blåsvart farge pleier vel etterligne åtsel og råttent kjøtt? Araceae har noen glitrende eksempler, se Helicodiceros muscivorus, Amorphophallos titanum og Dracunculus vulgaris.
Det forklarer vel ansamlinga av fluger og den litt spesielle lukta eg kjende?
Men nyserot finst jo med kvit og grønnfarga blomst også, så kanskje er dei like lite synlege for insekter som den svarte? Tok ein lukttest på både den kvite og svarte sidan dei framleis står i blomst (men på hell), men må nok melde at ingen lukta noko spesielt no.
Formålet med denne blomsterfargen er vel å gjøre seg pen for hageeieren,
er ikke det noe alle planter bestreber seg på
(I hvertfall gjorde de det før Darwin.)
Denne teorien stemmer kanskje også, for sjølv om eg har høyrt homo sapiens omtala både som planteetarar og rovdyr, kan vel framtidige menneskeliknande artar omtale oss som åtselsetarar og, skal vi tru Darwin.
Det har gått over 3 mndr siden jeg sådde frø av nyserot, og det er ingen ting å se i pottene.
Frøpottene står i mitt kjørlige lysthus hvor temperaturen er litt på plussiden.
Kanskje noen vet hvor lang tid det tar før jeg (kanskje) kan få spiring ?
Jeg så på nettet at det kan ta 6 år fra frø til blomst.