Hva blomstrer nå?
Re: Hva blomstrer nå?
Rosen 'Romanze' i solveggen i går.
Antagelig siste blomstring på rød orkidé masdevallia i år.
Antagelig siste blomstring på rød orkidé masdevallia i år.
For noen former på den orkidéen! Deilig med roser i solveggen også.
Høstasters blomstrer faktisk fremdeles. Litt medtatte, men dog klatter av lyst blålilla rundt omkring.
Hos meg blomstrer lobelia.
.
Begonia maculata blomstrer hos meg, men jeg legger ikke ut bilder. Dels fordi blomstene ikke er videre spektakulære, og dels fordi jeg har hatt PC-havari, og ikke har installert Photoshop på nymaskina ennå.
H3/H4 i hyttehagen
Jeg tok noen stiklinger av passiflora alata i sommer,
og flere av stiklingene har allerede blomstret.
Denne åpnet seg og fylte drivhuset med søt duft i går.
og flere av stiklingene har allerede blomstret.
Denne åpnet seg og fylte drivhuset med søt duft i går.

Oj oj oj, "sommerfuggel i vinterland"!
I dag er det rød pasjonsblomst som synes best i drivhuset.
Det er fire frø som vokste opp, og to av plantene har blomstret (nesten) hele vinteren.
Men ingen duft.
Det er fire frø som vokste opp, og to av plantene har blomstret (nesten) hele vinteren.
Men ingen duft.
Snakk om lysende blomsterstjerne midtvinters. Utrolig elegant.
To veldig ulike Passiflora'er her. En lubben og overdådig, og en spinkel og elegant. Flotte er de begge to, hver på sin måte. 
Her blomstrer den ene av mine to Crinum asiaticum igjen, etter at begge blomstret i desember. De tålte å stå ute ganske lenge i høst, til det ble kjøleskapstemperatur ute. Da tok jeg dem inn, litt redusert, men de kom seg fort igjen. De måtte stå på balkongen i sommer, og de vansmektet nok litt på grunn av vind og manglende vanning i en periode. Men de har klart seg bra, det må jeg si.

Her blomstrer den ene av mine to Crinum asiaticum igjen, etter at begge blomstret i desember. De tålte å stå ute ganske lenge i høst, til det ble kjøleskapstemperatur ute. Da tok jeg dem inn, litt redusert, men de kom seg fort igjen. De måtte stå på balkongen i sommer, og de vansmektet nok litt på grunn av vind og manglende vanning i en periode. Men de har klart seg bra, det må jeg si.
H3/H4 i hyttehagen
Flotte blomster disse. Kan telle på få fingre hva som blomstrer innendørs her vinterstid Noen Clivia blomstrer nå. Er vel bare fuksia som viser noen blomster i drivhuset også, men venter på lysere og varmere dager.
Mange lysrosa knopper og en utsprunget hvit blomst på sjasminen i drivhuset. Ingen årlig foreteelse og mest grønt som overvintrer der nå.
Denne passifloraen har jeg vel lagt inn til kjedsomhet, men makan til grei plante i drivhuset.
Den kommer med nye knopper hele tiden.
Den kommer med nye knopper hele tiden.