Dagens glede!

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
salvia
Herdighetssone: H4

Re: Dagens glede!

Post by salvia »

Åhå, kålsommerfuglens forvirring, det var en nyttig effekt.
island monkey

Post by island monkey »

Dagens glede skjedde da dagen ikke var en time gammel ennå:
Neowise.jpg
Det var stor tvil de siste dagene om den kunne bli synlig helt 'her oppe' (husk at de fleste britene synes at vi bor 'langt nord'). Bildet er intenst bedrøvelig og tatt på mitt gammelt kamera, men det var ganske spektakulært, og veldig spektakulært med kikkert.
I Danmark synes de håpefulle, så hvem vet. Det er kanskje like smart å ta en titt for de som bor i sør-Norge, om været er klement.
Nienna
Herdighetssone: H2

Post by Nienna »

Så spennende! Jeg har aldri sett en komet :shock: Her har det bare vært skyer det siste døgnet. Men uansett ikke sikkert vi kunne sett den fra sørvestlandet.
salvia

Post by salvia »

Kult. Ikke sett noen komet siden Hale-Bopp.
island monkey

Post by island monkey »

Hale Bop... var ikke det noe? Helt forferdelig fantastisk!

Jeg er ikke sikker om det er en glede eller en stor irritasjon. On balance, sannsynligvis en glede, men allikevel er det ofte veldig brysomt. Så snart en planlager å gjøre noe utendørs, dukker det opp dyr fra flere kroker. Til vanlig er de også særlig interessert i hverandre, heldigvis..
forstyrrere.JPG
Nienna

Post by Nienna »

De regner nok deg som lederen av flokken :D Veldig koselig med dyr rundt seg. Men de kan selvsagt være brysomme også.
island monkey

Post by island monkey »

Ha, i så fall har respekt for ledere blant dyr tatt en feil rettning også! Jeg er mistenkelig at de ser på meg heller som uendelig kilde til mat og klapping, eller for å kore dem i sted de ikke kan selv.. ;)
Denne tok jeg for noen dager siden til min gamle parsellvenn. Da funket kameraet enda.
sunberry.jpg
Sunberry flyttet fra Midlands har etablert seg 'for real'. Fantastisk!
Nienna

Post by Nienna »

Så bra :D Er sunberry det samme som taybær? De skal være en blanding av bjørnebær og bringebær tror jeg. I år ser det ut som jeg skal få bra med disse bærene :)
Dag

Post by Dag »

island monkey - skal Veslemøy til Kapp i år?
island monkey

Post by island monkey »

Javisst, det er en bringebær/bjørnebær kryssning Nienna. Det kom en ene etter den andre for noe ti, femten år siden. Jeg synes ikke alle var vellykket, men den, som ble marketført som "sunberry", er helt kjempe. Vi kan ikke finne kultivaren lenger, så den er blitt stiklingsformert igjen og igjen. Planten tar noen år til å etablere seg, men det ser ut som om jeg har den verste ventetiden bak meg.

Dag: jeg skal finne ut av det så snart som mulig. Hun var ikke optimistisk for noen uker siden, men jeg kan forsikre Norge at det ville bli helt uten smittefare, for hun har vært fulstendig isolert siden slutten av mars.. Dere kan ta hun imot med åpne armer! ;)
island monkey

Post by island monkey »

Privatmelding til Dag (som alle selvfølgelig kan lese): Veslemøy er i veldig godt behold, men alle sammen har avgjort at det er for risikabelt å reise. Problemet er reisen selv altså, ikke der hun bor eller Norge/Kapp. Det er hun selvsagt temmelig misfornøyd med, men til gjengjeld har hun nå internetradio og hører endelig på NRK.. Jeg har mast over det mot henne i årevis, og hun synes nå at jeg hadde rett - bortsatt frå musikken på P1... ;)
Krysser fingrene for at situasjonen skal endre seg så raskt som mulig! (ang reisen altså, ikke musikken på P1).
blys

Post by blys »

Dagens fangst og dagens glede.
Godsaker.  Nå blir det tomatsmørbrød.
Godsaker. Nå blir det tomatsmørbrød.
Nienna

Post by Nienna »

Hvilken lekker samling tomater, blys :D Jeg har bare såvidt begynt å høste hundred&thousand fra drivhuset.
salvia

Post by salvia »

Fyttikatta, for noen praktfulle tomater! Så nydelige med rillene sine, fargen og så den størrelsen da. Imponerende. Med hilsen fra en som har gitt opp tomater fullstendig. Sukk.
island monkey

Post by island monkey »

Hakeslepptomater..! Jeg har bare grønne, og ikke helt så mange heller.
Til forsvar kan jeg melde at det slett ikke er unormalt når jeg sammenligner det andre her har..
Folk i Spania og Nederland burde begynne bli litt beskymret! ;)
Post Reply