Heisann!
Karianne heter jeg, og holder til i Oslo.
Jeg startet med et par tomatplanter og en plantekasse for noen år siden, og dere her inne vet jo hvordan det kan gå...
Men, så har jeg en begrensning i form av kronisk sykdom med ME, så for meg er det viktig at dyrkingen er lettvint. Jeg har prøvd meg litt fram med vanningssystemer, og tatt en del tips fra Moseplassen og andre steder. Flere spørsmål dukker nok opp her.
Per i dag bor jeg i en tomannsbolig med en greit stor hage. For et par år siden kom det til et lite drivhus og to pallekarmer. Nå i mars flytter jeg til en enebolig med dobbelt så stor hage. Der bor det allerede fem pallekarmer, og jeg må kartlegge hva som er dyrket der som kommer tilbake. Denne våren blir det mest å observere hva som kommer opp hvor, og finne ut hvor det passer best å plassere et drivhus. Litt større denne gangen.
Jeg foretrekker nytteplanter, og har et par et bed og en plantekasse med lavendel, og dyrker tomater, paprika og agurk i drivhuset, i tillegg til gulrøtter, pastinakk og hvitløk i pallekarmene. Dessuten har både gammelt og nytt hus flere frukttrær og bærbusker.
Latmannsgartner i Oslo
Re: Latmannsgartner i Oslo
Velkommen til Hagepraten Karianne.
Skikkelig stas at du fikk ordnet det med registrering etc.
Skikkelig stas at du fikk ordnet det med registrering etc.

-
Hei Karianne!
Et liten under: et nytt HP medlem! For en bra begynnelse av 2023.
Jeg våger litt spådom ved å si at du har vel allerede bevist at tittelen til dette emnet er villedende, for jeg har veldig vanskelig å tro at det handler om noen som kan overhodet beskrives av ordet "lat"... Men vi får se om jeg hadde rett!;)
Et liten under: et nytt HP medlem! For en bra begynnelse av 2023.
Jeg våger litt spådom ved å si at du har vel allerede bevist at tittelen til dette emnet er villedende, for jeg har veldig vanskelig å tro at det handler om noen som kan overhodet beskrives av ordet "lat"... Men vi får se om jeg hadde rett!;)
Neida, lat er jeg ikke, men begrensningene mine krever litt tilrettelegging i dyrkingen. Funker for late og syke og svake. 

Velkommen, Karianne:-) og gratulerer, du er første medlem siden april 2021!! Det er virkelig en like lovende start på året som Martins første spirer:-)
Jeg er glad i absolutt alt som spirer og gror, både vilt og temmet, til både pryd, nytte og begge deler. Veldig glad i gode grønnsaker, så det blir det endel av.
Jeg er glad i absolutt alt som spirer og gror, både vilt og temmet, til både pryd, nytte og begge deler. Veldig glad i gode grønnsaker, så det blir det endel av.